Хіти продажів
Дивитися всеВідгуки покупців
Читати усі відгукиFjällräven – шлях «полярної лисиці»
«Ми подорожуємо вже більше 50 років.
Сподіваємося, ми туди ніколи не доберемося».
У 2020 році компанія Fjällräven святкуватиме 60-річний ювілей. Шість десятків років турботи про мандрівників, прогресивних розробок і закономірних сенсацій. Це історія про те, як один чоловік, закоханий у природу, вирішив «заманити» в гори, якомога більше людей, зробивши походи простіше і комфортніше.
Як народжувався Fjällräven
Засновник Fjällräven – Аке Нордін народився і виріс у містечку Эршнельсвик на півночі Швеції. Було б закономірно, що дивовижні гірські краєвиди тій місцевості надихнули юнака на створення фірми, що випускає аксесуари для туристів. Але, як не дивно, історія Fjällräven почалася з сильного розчарування. Яке мало б засмутити молодого 14 річного Аке Нордіна, який повернувся з походу? Це був рюкзак. Звичайний рюкзак-мішок військового зразка, які носили в той час. Найважчі предмети скочувалися вниз, надмірно навантажуючи поперек, вузькі лямки безжально врізалися в плечі. Ці прикрі дрібниці псували враження від подорожей, і Аке Нордін вирішив назавжди покінчити з цим.
Так народилася революційна ідея створення рюкзака з рамою. Аке зібрав з дерева конструкцію, схожу на невеликі сходи, і закріпив неї брезентовий мішок, виготовлений власноруч.
Незабаром відбулося випробування рюкзака в похідних умовах. Молодий худорлявий чоловік з незвичайним каркасним рюкзаком за плечима привертав увагу, як туристів, так і місцевих жителів – оленярів. Тут же надійшло прохання зробити такий же рюкзак. Можна сказати, що це було перше замовлення, ще не створеної тоді компанії Fjällräven. Попереду було закінчення школи, армія і коледж, але Аке вже знав, чим займеться після повернення.
Становлення легенди
Аке Нордіну довелося служити в парашутній школі, де готували майбутніх десантників. Суворі випробування в Скандинавських горах, де проходили більшість навчань, зміцнили молоду людину в ідеї створення екіпіровки і спорядження для подорожей.
У 1960 році з'явилася компанія Fjallraven, починати роботу довелося в квартирі батьків. Новоспечений бізнесмен навіть знявся для реклами власної продукції – каркасних рюкзаків, тепер вже з алюмінієвою рамою.
Незабаром охочих купити рюкзаки fjallraven додалося. У 1963 році уряд Швеції затвердив обов'язковий відпустку у 4 тижні. Люди масово кинулися за новими враженнями на природу, і попит на модні зручні рюкзаки стрімко зріс.
Цікаво, що назва «Fjällräven» зі шведської мови перекладається, як полярна (арктична) лисиця. Цей звір зображений на логотипі компанії.
Роки винаходів
Хтось, може і обмежився лише рюкзаками, але тільки не Аке Нордін. Він не залишив своє хобі, продовжував подорожувати, щоб відчувати готові розробки і надихатися новими ідеями.
У 60-70 роки минулого століття серед інновацій компанії Fjallraven були:
- Легкий непромокний двошаровий намет;
- Матеріал G-1000, створений для експедиції в Гренландії;
- Спальний мішок моделі «Арктик»;
- Рюкзаки нової модифікації Gyro з поясом і знімним каркасом.
В цей же час компанія обзавелася виробничими потужностями в рідному місті. Ці приміщення існують і донині, але вже як штаб-квартира Fjallraven.
Шкільні рюкзаки з лисицею
Компанія Аке Нордін процвітала, туристичне спорядження було (і залишається) найвищої якості і користувалося популярністю. Але це було ніщо, порівняно з тим фурором, який справив рюкзак для школярів Fjallraven Kanken.
Турбота про людей завжди була першочерговою місією компанії Аке Нордіна. Він не міг залишитися осторонь проблеми сколіозу у дітей в Швеції. Після низки досліджень, було встановлено, що причиною захворювання були незручні сумки і портфелі, з якими діти тоді вирушали на заняття.
Так з'явилася ідея створити легкий, зручний шкільний рюкзак Kanken. В ньому була продумана кожна деталь, розмір - відповідний за форматом шкільних зошитів, кишеньки для дрібниць і термоса, довговічні зносостійкі матеріали і фурнітура Це був фурор! Перша партія рюкзаків, випущена для проби влітку 1978 року, розійшлася миттєво. Довелося терміново шити нові.
Шведський рюкзак з лисицею полюбився школярам всього світу, і не тільки. Канкен оцінили й дорослі, відкривши еру повсякденного використання міських рюкзаків. До появи Kanken рюкзаки були атрибутом туристів, мисливців, військових, але аж ніяк не простих городян. Це було відкриття, адже лаконічний рюкзак прямокутної форми був ідеальним для повсякденного міського життя.
Сучасний Kanken
Рюкзак - портфель Fjallraven Kanken – це неперевершена класика, яка не старіє. Попит на цю продукцію, як і раніше високий. Підтвердження тому – шість модифікацій рюкзаків Kanken, в 45 кольорах, які випускаються і зараз. Поряд з класичними моделями зразка кінця 70-х, з'явилися нові: Kanken Laptop для ноутбука і Re-Kanken, виготовлений з переробленого сировини.
За тридцять років було випущено 3 мільйона рюкзаків Kanken. Вони пов'язують покоління, адже серед шанувальників цього бренду люди всіх вікових груп, включаючи сучасну молодь, чиї батьки так пишалися ультрасучасними яскравими рюкзаками в далекі 70-е.
У середині 90-х з'явилися перші фірмові магазини Fjallraven у столицях Швеції та Норвегії. Далі мережа розширювалася вже за межами країни.
Починаючи з 1994 року компанія Fjallraven впроваджує екологічну програму спрямовану на збереження ареалу проживання полярних лисиць, зникаючого виду в Арктиці. Це не одноразова PR-акція, а комплексний план заходів, розрахований на десятиліття.
Компанією розробляються технології, беспечні до навколишнього середовища. Наприклад, спосіб фарбування тканин з мінімальним використанням води і використання поліестеру з перероблених пластикових пляшок. Знову з'явилися рюкзаки з дерев'яним каркасом, тепер вже інтегрованим, - Kajka. Виробництво цієї моделі екологічніше, ніж випуск аналогів з алюмінієвою рамою.
Але головне досягнення Fjallraven в екології – це залучення людей в пішохідний туризм. Адже тільки доторкнувшись безпосередньо до природи, приходить розуміння, наскільки вона тендітна. За підтримки компанії щорічно проводяться міжнародні піші походи по Швеції, Данії та Сполученим Штатам.
Найбільш впізнаваний бренд Скандинавії
У 2000-ті роки Fjallraven вдосконалює свої творіння, і створює нові бренди. Примітним був каркасний рюкзак для міста DePendle, який можна було спокійно використовувати як сидіння.
У 2010 році компанія повертається до легендарної тканини G-1000, створивши з неї колекцію одягу для мандрівників. В цей час був зібраний «врожай» нагород спеціалізованих видань та виставок. До піввікового ювілею Fjallraven визнана найпопулярнішим туристичним брендом у рідній країні.
Останні 9 років Fjallraven шліфує вже звичні моделі рюкзаків, одягу і взуття. Створюються нові зразки рюкзаків для пішохідного туризму і міста.
В 2013 році не стало Аке Нордіну, але його дітище залишається вірним ідеям свого засновника, продовжуючи створювати до дрібниць вивірену продукцію Fjallraven, чия експансія на світовий ринок посилюється з кожним роком.
Оригінал Fjallraven Kanken в Україні
Бажаючи придбати оригінальний рюкзак Fjallraven в Україні, важливо вибрати авторизований магазин-партнер компанії. Інакше є ризик розжитися дорогої підробкою. Перевірити чи співпрацює продавець з компанією-виробником можна на офіційному сайті fjallraven.com.
У верхньому меню виберіть пункт Store locator, система самостійно визначить ваше місце розташування і покаже магазини, де можна придбати фірмовий рюкзак Fjallraven. Перевірити можна також інтернет магазин. Для цього в розділі VERIFY RESELLER, потрібно ввести URL адресу сайту і миттєво отримати відповідь.
Широкий асортимент рюкзаків Fjallraven в Києві представлений в офіційному інтернет-магазині Fjallraven.in.ua. Зробіть замовлення на сайті та отримайте зручним способом справжні брендові речі.
